Aktuální dění


Dne 20.11. od 18:00 se bude konat 16. zasedání obce Mochtín v zasedací místnosti OÚ Mochtín


Jaké jsou zkušenosti, když už VTE stojí! (25.9.2024)

Můžete se seznámit s otevřeným dopisem pana starosty města Potštát, ve kterém sděluje občanům jiné obce zkušenosti ve stavu, kdy v Potštátě předchozí vedení svým rozhodnutím výstavbu VTE umožnilo a dnes je těžké situaci napravit. Vyzývá k opatrnosti v souvislosti s výstavbou větrných elektráren. V něčem máme odlišný názor, myslíme si, že VTE jako technologie by se neměli používat vůbec, popřípadě by měli stát nejméně 15 km od obydlí, aby se eliminoval prokázaný škodlivý účinek infrazvuku na lidský organizmus. Myslíme si také, že VTE nešetří přírodu viz materiály nashromážděné v galeriích na těchto stránkách. Odlišnosti jsou pochopitelné, ne každý má možnost tyto informace nalézt. Není to snadné, nám to dalo velmi mnoho úsilí a práce, zabralo to mnoho času. V každém případě ve svém dopise pan starosta vyjadřuje prožité zkušennosti, tak cenné pro obyvatele obcí a měst v naší zemi. Jejich přínos je veliký, pomůže otevřít oči mnohým. Děkujeme panu starostovi za svolení ke zveřejnění a vyjadřujeme obdiv k jeho příkladnému statečnému postoji v jeho funkci, neboť zkuste si představit ty tlaky, kterým musí čelit. Přejeme pevné zdraví a hodně síly k jeho práci. Třeba bude první v této zemi, kterému se podaří stojící VTE soudně zrušit. Silný vzkaz všem starostům a zastupitelům vyjádřený jeho slovy: "Mé doporučení, nedělejte velké rozhodnutí, které nelze vzít zpátky, jsme tu pro lidi ne pro firmy, které se z kraje chovají přátelsky, ale poté nemáte moc možností, jak vzniklé chyby s nimi napravit." 


O vlastním průběhu zasedání ZO ze dne 5.9.2024 ...                                                    (18.9.2024)

Tento článek je věnován především občanům Mochtínska, kteří za poslední rok nebyli na zastupitelstvu a vůbec netuší, co se na obci děje. Je i pro občany, kteří mají mylné představy o činnosti vedení obce, nechodí na zasedání a na sociálních sítích a v hospodě poslouchají nepravdy a následně je šíří. Vedou rádoby zasvěcené řeči, přitom neví nic o zákonu o obcích, povinnostech starosty a zodpovědnosti dobrého hospodáře.                                                      Na zasedání si veřejnost všimla závažných věcí, které vyplynuly z projevů některých osob.    Celý článek je v souboru níže...


Významný úspěch na 15. zasedání 5.9.2024

                                                                                                                                                (6.9.2024)

Na 15. zasedání dne 5.9.2023 byla zastupitelstvem obce vydána stavební uzávěra, která chrání všechny katastry Mochtínska před stavbou VTE, FVE a dalšími stavbami narušující krajinný ráz, ohrožující přírodu a zdraví občanů!!! Je to významné opatření v ochraně našeho prostředí, byť jen dočasné. Bude nás chránit do přijetí změny č. 2 územního plánu se zapracovanými regulativy. Teprve po přijetí ÚP budou definitivně ochráněny všechny katastry Mochtínska před VTE a dalšími nepříznivými stavbami. Pozor na případné pomluvy, stavební uzávěra neomezuje občany v běžném životě, nebrání ve stavění rodinných domů a dalších staveb občanské vybavenosti apod.!

Zasedání se zúčastnila veřejnost v hojném počtu a neúplný počet zastupitelů. Omluvili se paní Bláhová Eva Bc., pan Kubalík Jiří a paní Švátorová Vladimíra Mgr. Ing. Pro vydání územního opatření o stavební uzávěře hlasovali pan Kubaň Lukáš Mgr., paní Lorencová Karolina Mgr., pan Matoušek David Dis., pan Potužník Ladislav, pan Šup Jan, pan Švátora Miroslav, pan Uldrych Stanislav a paní Zajícová Jana. Těmto zastupitelům děkujeme jménem veřejnosti za jejich úvahu, rozhodnost, že ochránili občany, přírodu a krajinu v našich obcích. Děkujeme. Hlasování se zdrželi pan Spurný Radek Ing. a pan Voráček Zdeněk. Poděkování patří veřejnosti, která svými příspěvky a spontánními projevy se velkou měrou zasloužila o tento pro občany velmi významný úspěch. Dokumenty spojené s vydáním stavební uzávěry najdete zde.

O konkrétním průběhu o něco později ...


Přijďte na zasedání zastupitelstva 5.9.2024 od 18. hod., podpořit vydání stavební uzávěry na ochranu před VTE!                                  (4.9.2024)


Zneužití referenda soukromou firmou a starostou obce aneb, když v danou dobu měla přijít na řadu vhodnější demokratická anketa o VTE, obyvatelstvo obešli a když jim nyní hrozí, že jejich soukromý záměr nevyjde, dovolávají se demokratického nevhodného referenda.                                                      (3.9.2024)


15. zasedání zastupitelstva s důležitým bodem Vydání územního opatření o stavební uzávěře se bude konat 5.9.2024 od 18. hod. v zasedačce OÚ Mochtín                               (29.8.2024)

Zastupitelé podali dle jednacího řádu žádost o svolání 15. zasedání zastupitelstva s jedním bodem - Vydání územního opatření o územní uzávěře. Je to úkon, kterým se splní usnesení Zastupitelstva obce Mochtín ze dne 9.5.2024 č. ZO - 77/24. Jedná se o završení několika měsíční práce zastupitelstva a občanů za vynaložení nemalých finančních částek. Vydání uzávěry zamezí stavbě VTE do doby přijetí Změny č. 2 územního plánu se zapracovanými regulativy zabraňující trvale výstavbě VTE. Níže si můžete prohlédnout žádost a pod ní máte odkaz na pozvánku starosty na zasedání zastupitelstva. Na ní je vidět dle našeho názoru, jak starosta "zametl" tento důležitý bod programu do kolonky různé, aby občané tomu tolik nevěnovali pozornost. Podobné manipulace dělá opakovaně. Udělejte si prosím čas a přijďte podpořit Vydání stavební uzávěry! Je to důležité, neboť dle našeho názoru starosta spolu s Větrníky vymýšlejí kroky, aby to znemožnili.


Seznamte se s "obludou" v malebném kraji!

Jeden z občanů nám poskytl snímek dosud největší spuštěné VTE v ČR (2023). Nachází se v Žipotíně u Moravské Třebové. Má totožný výkon 4,2 MW, je vysoká i s lopatkou 178 m. Je o 22 metrů nižší, než kterou se snaží prosadit PV Consulting s.r.o v Mochtíně. I tak je to prý pro občana depresivní "obluda", rána pro krajinný ráz. Reálná velikost by byla 2x výška Černé věže nebo 4x výška Habartického vysílače, ale pozor VTE se navíc točí! Pro představu na fotografii dole u paty stožáru stojí dva dospělí lidé. Když hrozí nebezpečí, je dobré ho znát. Je to jiné, než o něm z dálky povídat. Byli jsme upozorněni, že fotka zkresluje, skutečnost je děsivější, osobní vjem je mnohem intenzivnější.                                                                                            (28.8.2024)

Pro zvětšení fotografie 2x klikněte.


Postřeh k níže uvedenému předchozímu příspěvku Starosta činí kroky ...               (27.8.2024)

Zaujalo nás, že v předmětné "referendové" větě starosta a Větrníci zmiňují umístění jedné větrné elektrárny. Domníváme se, že to má vyvolat dojem asi něco jako, že jsou skromní nebo také ohleduplní. Pointa spočívá v tom, že když by byla přijata Změna č. 2 územního plánu bez regulativů zabraňujících stavbě VTE, tzn. bez ochrany území, jak deklaruje tato jejich "referendová" věta, mohli by si jich Větrníci postavit více, např. 5 - 6 kousků. Jak jsme se doslechli, byl zpracován pro ČEZ elektro projekt pro pět až šest větrných elektráren. To by mohly stát pěkně nad Srbicemi, Újezdcem, Kocourovem tzn. i nad Hošticemi a samozřejmě nad Mochtínem ze dvou stran např. na Chlumci (patří také spřízněným Lesy Klatovy s.r.o.) a na protějším hřebenu na Petrovce či na Vrchách, prostě tam, kde najdou milovníka grošů s pozemkem. Dle zákona od 1.1.2024 se nikoho nemusí ptát! Bez regulativů proti VTE v územním plánu už by je nic nezastavilo!!! Mochtínští příznivci VTE by si tak také zblízka a dostatečně užili "blahodárných" vlivů VTE, když je přejí jiným. Mohlo by se to jmenovat Mochtínský větrný park. TO CHCETE?


Starosta činí kroky proti usnesení zastupitelstva obce!                                    (23.8.2024)

Sdělujeme Vám, že se podařilo jednomu z občanů ofotit přední stranu podpisové listiny za referendum pro stavbu větrné elektrárny, které dle našeho názoru pro zájmy soukromé firmy investora stavby VTE organizuje starosta Zdeněk Voráček. Je spolu s Pavlem Králem a Janem Mundlem v přípravném výboru referenda. Protože se jedná o veřejnou záležitost, budou muset listiny s podpisy zpřístupnit. Tak se ostatní občané dozvědí jména těch, kteří jim to podepsali, kteří mají zájem na zničení několikaměsíční práce zastupitelstva a občanů, kteří prosadili již přijatá usnesení na ochranu území Mochtínska před stavbami větrných elektráren. To zcela jasně vyplývá ze znění otázky referenda jimi uvedené: Souhlasíte s tím, aby orgány obce Mochtín učinily veškeré kroky k umístění, povolení a provozu jedné větrné elektrárny na pozemku parc. č. 96 v k.ú. Těšetiny, včetně schválení takové změny územního plánu obce Mochtín, která připustí a nebude omezovat umístění větrné elektrárny parc. č. 96 v k.ú. Těšetiny? " Je přece zřejmé, že lidé, kteří tohle nechtějí, nebudou se pod takovou otázku podepisovat a nechají dále pracovat zastupitelstvo na vydání stavební uzávěry a dokončení Změny č. 2 územního plánu se zastupitelstvem odsouhlasenými, zapracovanými regulativy jako ochrany před stavbou VTE. Dle našeho názoru tahle stavba by občanům Mochtínska pouze škodila. Deklarované úspory pro občany mohou být dle našeho názoru doslova nicotné, podobně klamavé jako výhody při prodeji hrnců starým občanům různými, českým tiskem nazývanými, šm...y. Na to však oklamaní občané přijdou až po realizaci. Co je jisté dle našeho názoru, že prospěch, zisk by měl investor. Starosta Zdeněk Voráček, dle jeho slov, které slyšeli občané, se prý angažuje jako občan pro dobro občanů, aby měli levnou elektřinu. Jak to těm lidem tento dobrodinec chce zaručit? A když se to nepovede, tak řekne co? Třeba něco jako " sorry, vono se to nepovedlo, já za to nemůžu, to voni nedodrželi slib." A všichni ti občané, co VTE nechtějí a žíjí blízko by měli následkami jeho činnosti trpět? Ti občané, kteří by ani nikdy nemohli hlasovat, protože zde mají nemovitosti, ale ne bydliště by měli trpět? A v neposlední řadě se to týká občanů, kteří bydlí v blízkosti parcely č. 96, ale už patří územně pod katastry sousedních obcí. Ti všichni mají trpět vedle monstrózní obludné stavby 200 m vysoké, která "zaručeně nehučí a nemá škodlivé účinky na okolí", protože to kdosi tvrdí? Myslí na to ti občané, kteří dali starostovi Voráčkovi a spol. podpis? Nebo jsou špatně informovaní či chladnokrevně bezohlední? Dle našeho názoru, když nebude VTE, ti pomýlení případně přijdou o nicotnou slevu nebo dokonce budou ochráněni před zklamáním. Ovšem, když by byla VTE, všichni ti výše vyjmenovaní by byli poškozeni různými formami ve svých životech. Referendum je sice demokratické vyjádření postoje společnosti, ale není na místě, pokud může poškodit život byť jenom jednoho z nás. Kdo má právo ovlivňovat a ničit životy druhých? Nikdo na to nemá právo! 


UPOZORNĚNÍ na pokračující nestandartní chování starosty!!!                                       (14.8.2024)

  Starosta obce Zdeněk Voráček byl občany opět viděn, tentokrát jak sám (!!!), bez Větrníků, obchází domácnosti s peticí soukromé firmy, za její zájmy a vykládá, že to dělá pro dobro občanů, aby měli levnou elektřinu. Prý by mohli mít 3 Kč za kWh a on má 8 Kč. Pakliže tomu tak je, domníváme se, že klame občany, neboť první cena není konečná, chybí k ní tzv. distribuční poplatky. Pro srovnání, aktuálně Vám ČEZ při přechodu od jiného dodavatele nabídne 3,05 Kč za kWh bez DPH a s ostatními poplatky koncovou cenu 7,02 Kč za kWh. Při fixaci na dva roky klesá cena na 2,96 - 2,94 Kč za kWh bez DPH s distribucí a dalšími poplatky na koncovou cenu 6,90 Kč za kWh. Vysvětluje starosta jaká bude koncová cena od Větrníků? Ne? Nezná ji? Starosta uvádí pouze jednu část ceny, 3,- Kč za kWh s DPH, ale cena elektrické energie se skládá z více částí. Jedna, která je rozdílná podle tarifu je stálá platba tzv. paušál. Běžně je 128,- Kč bez DPH, ale třeba u tarifu pro soláry je 3x vyšší 350,- Kč bez DPH. Jak vysoký bude paušál pro VTE? Další části poplatků, které tvoří koncovou cenu investor ani starosta není schopen stanovit, natož pak garantovat. Výstavba VTE a FVE zapříčiňuje účtování položky POZE (podpora obnovitelných zdrojů energie), která nyní činí nejméně 7185,- Kč / rok u každého odběrného místa. V případě navýšení počtu VTE je riziko navýšení této položky pro všechny odběratele !!! Účinnost VTE podle ERÚ je u nejmodernějších VTE 25% v roce. Tzn. 3/4 roku by občané odebírali od jiného dodavatele za ceny dle tarifů, které budou upraveny podle nákladů na provoz paroplynových elektráren, které budou postaveny za peníze daňových poplatníků, aby vykrývaly nečinnost VTE a FVE, jako rezerva pro případ, kdy nebude foukat a svítit.                   


"Německo nemá žádnou důvěryhodnou strategii" - důsledky                                                                       (5.8.2024)

V článku "Energetická transformace selhala pro ekonomiku" významného německého deníku Frankfurter Allgemeine Zeitung Německá průmyslová a obchodní komora (DIHK) uvádí, že dle průzkumu z 3300 firem jich 37% plánuje omezit výrobu nebo ji přesunout do zahraničí nebo tak již činí. Německo nemá žádnou důvěryhodnou strategii, ceny elektřiny jsou problémem pro pracovní místa v průmyslu. Značný rozruch způsobilo snížení až 14 000 pracovních míst u dodavatele automobilů ZF. Pracovní místa ruší automobilka Volkswagen a chemický koncern BASF...    Více v galerii Nesmyslnost výroby elektřiny VTE


UPOZORNĚNÍ!                                             (2.8.2024)

Jak jste mnozí z Vás mohli sami vidět, starosta Zdeněk Voráček obchází se zástupcem soukromé firmy Vás občany a hovoří k Vám o referendu za větrnou elektrárnu. Starosta obce je veřejný činitel a na veřejnosti vystupuje za obec. Domníváme se, že jde proti zájmům obce, neboť obec skrze zastupitelstvo učinila již tři rozhodnutí, ze kterých jasně vyplývá, že na svém území větrnou elektrárnu nechce. Pro koho tedy pracuje starosta? Domníváme se, že prosazuje zájmy soukromé firmy (investora), která chce i přes odpor občanů realizovat stavbu své elektrárny.


Varování konečně zaznělo i v hlavních médiích (CNN Prima news)                        (21.7.2024)

Za bezemisní zdroje označuje EU a vláda ČR i větrné elektrárny.                                                      ... Šichtařová považuje Green Deal za neuskutečnitelný a varuje, že plánované přechody na bezemisní zdroje energie povedou k drastickému zchudnutí evropského obyvatelstva a budou financovány extrémními náklady, které budou mít negativní dopad na státní rozpočty. ...        Více v galerii Nesmyslnost výroby elektřiny VTE.


K aktuálním zamýšleným krokům vlády v energetice                                                     (18.7.2024)

Přečtěte si prosím vyjádření člověka znalého, energetického odborníka k chystanému postupu vlády a k celkové situaci v Evropě.                                                                                                    Do scénářů EU (zaváděných skrze vládu ČR) energetické koncepce (spíše destrukce) patří i výstavba VTE.                                                                                                                                        ... Pan premiér prohlašuje, že vláda pracuje na tom, aby se Česká republika stala energeticky soběstačnou. Jenomže podle toho, co chtějí schválit, se nejenže nestaneme energeticky soběstačnou zemí, ale bude ohrožena energetická bezpečnost státu. ...                                        ... Podívejte se na vyjádření nejsilnějších médií. V podstatě se přiznává, že cílem vlády je snížení životní úrovně ve jménu klimatického náboženství. ...                                                                    Více v galerii Nesmyslnost výroby elektřiny VTE.


Územní opatření stavební uzávěra

(14.7.2024)

Na zasedání zastupitelstva dne 9.5.2024 bylo usnesením č. ZO 77/24 schválen v zájmu široké veřejnosti záměr pořízení územního opatření o stavební uzávěře. Pořizuje se za účelem ochrany všech katastrálních území před výstavbou nevhodných staveb, zejména VTE a FVE do doby dokončení Změny č. 2 ÚP se zapracovanými regulativy, které trvale zabrání výstavbě VTE na území našich obcí. Vypracování uzávěry bylo dokončeno začátkem června a 12.6.2024 byla vyvěšena spolu s vyhláškou na úřední desce na dobu 30 dní. Byly obeslány ve vyhlášce uvedené úřady. Aktuálně skončila měsíční lhůta pro vyvěšení. Vyjádření několika úřadů a připomínky jednoho subjektu budou vyhodnocovány a poté bude uzávěra připravena ke schválení zastupitelstvem. 


Dne 20.6.2024 od 18:00 se uskuteční 14. zasedání zastupitelstva s programem viz pozvánka vyvěšená vedením obce 


Komentář k veřejnému zasedání zastupitelstva ze dne 9.5.2024 bude z důvodu časového zaneprázdnění doplněn později a zde.. 


Usnesení z 13. zasedání ZO dne 9.5.2024


Přijďte se podívat, ať vidíte, kdo Vás ve skutečnosti zastupuje a kdo zdržuje dokončení změny č. 2 územního plánu!


9.5.2024 ZASEDÁNÍ ZASTUPITELSTVA Starosta porušuje pravidla, nerespektuje vůli zastupitelů!

(3.5.2024)

Dne 9.5.2024 od 18.00 hod. se uskuteční 13. zasedání zastupitelstva v zasedací síni OÚ Mochtín, viz informace obce. 

Jak je níže uvedeno nadpoloviční většina zastupitelů podala v pondělí 29.4.2024 v 8.00 hod. ráno žádost o svolání zasedání zastupitelstva a dle jednacího řádu zastupitelstva uvedla požadované body programu (k přečtení níže 29.4.2024). Každý bod je samostatný k projednání, obsahuje předepsané zdůvodnění a návrh znění usnesení. Až v odpoledních hodinách se objevuje na zastupitelském Whatsappu ze strany vedení obce informace o konání 13. zasedání. Starosta obce znění navržené zastupiteli změnil, nerespektuje jím samotným schválená pravidla jednacího řádu zastupitelstva obce a navržené body degradoval. Silně zredukoval znění a spojil je pod jeden bod programu ve své "informaci o konání zasedání". Jedním ze zastupitelů byl bezprostředně vyzván, aby znění bodů programu navržených zastupiteli opravil do původního znění. Ani toto upozornění nerespektoval a vyvěsil na úřední desku "svůj výtvor". 

Přečtěte si článek (níže uvedený) ze 3.9.2023, kdy jsme se snažili upozornit na dle našeho názoru ledabylé, odbyté programy zasedání vytvářené vedením obce, které zcela nedostatečným způsobem (ne)informují veřejnost o tom, co se bude na zasedání projednávat. Starosta byl v té době upozorňován veřejností i ústně na zasedáních. Jak vidíte sami, marně a navíc si proti pravidlům začal provádět svoje vlastní úpravy špatným způsobem. Při vytváření programu předchozího 12. zasedání provedl závažnou manipulaci, neboť nezohlednil vůbec návrh s bodem programu podaný zastupiteli a znění svého programu napsal tak, že občané se z něj nedozvěděli, že se budou projednávat námitky občanů, včetně těch o zapracování regulativů zabraňujících stavbě VTE. Dokonce vynechal i slovní spojení obsažené v usnesení zastupitelstva ... a obsahu námitek ..., nedodržel ani už tak nevypovídající, velmi stručné usnesení č. ZO 33/24 z něhož měl vycházet(!), pakliže odmítl oprávněný bod programu podaný zastupiteli. Tyto jeho kroky vyvolávají dojem, že měl a má zájem na neinformovanosti občanů, aby se neangažovali svojí účastí na projednávání záležitostí obce.

Občané mají právo na podrobné informace v programu, aby věděli, zda se jich jednotlivé body týkají a zasedání se proto zúčastní! 


Žádost zastupitelů o svolání 13. zasedání zastupitelstva obce                                     (29.4.2024)

Podklady pro výběr architekta pro dokončení územního plánu Změna č. 2 byly připraveny o měsíc dříve než ukládalo usnesení č. ZO 45/24 a proto zastupitelé Mgr. Karolina Lorencová a Jan Šup dle jednacího řádu iniciovali a spolu s dalšími zastupiteli požádali starostu dne 29.4.2024 v 8.00 hod. o svolání zastupitelstva, viz níže uvedený text.


Usnesení z 12. zasedání ZO dne 20.3.2024

(5.4.2024)

Usnesení bylo podepsáno dne 4.4.2024.


Na zasedání zastupitelstva dne              20.3.2024 bylo po několika měsících  snažení dosaženo významných úspěchů!

(2.4.2024)

Ve středu 20.3.2024 proběhlo velmi důležité zvláštní zasedání zastupitelstva obce (ZO) Mochtín. Zvláštní ve dvou věcech. Veřejnost si ho vymohla sama po několika měsících marných příslibů ze strany vedení obce a zvláštní rozhodováním o jedné z námitek s regulativy proti výstavbě VTE s významem pro budoucnost našich obcí nejméně na dvacet let.

Zájem veřejnosti byl značný. Občané zaplnili celou zasedací místnost a někteří stáli na chodbě a poslouchali dění. Na začátku zasedání starosta obce, obdobně jako na předchozím zasedání, jej opět zahájil návrhem, který měl omezit vystupující řečníky vyjádřit se pouze jednou k tématu a nejdéle na 10 minut. Veřejnost se ohradila, protestovala slovy: " ... pokud toto zvláštní zasedání o námitkách si doslova vymohla veřejnost a máme námitky prodiskutovat a dospět k řešení, nemůžeme být omezováni ve vyjadřování …". Starosta přesto trval na omezení a navrhl časový prostor pro řečníka 15 minut, což vyvolalo nevoli přítomné veřejnosti; poté se však v této záležitosti již nevyjadřoval. Následně si veřejnost prosadila projednávání námitek jedné po druhé a o každé bylo navrženo znění usnesení, o kterém bylo zastupitelstvem hlasováno. Pouze jedna námitka byla hlasováním zamítnuta. Tři námitky podané občany za navrácení označení stavebních pozemků do ÚP byly odhlasovány zastupitelstvem k zapracování do Změny územního plánu č. 2.

Velmi významným krokem bylo prosazení námitky s regulativy zabraňujících velkým stavbám jako je například VTE, pro jejíž schválení hlasovalo 8 zastupitelů: Kubalík Jiří, Lorencová Karolina Mgr., Potužník Ladislav, Šup Jan, Švátora Miroslav, Švátorová Vladimíra Mgr. Ing., Uldrych Stanislav a Zajícová Jana, tzn. nadpoloviční většina hlasů. Hlasování se zdrželi Bláhová Eva Bc., Spurný Radek Ing. a Voráček Zdeněk. Nepřítomní na nejdůležitějším hlasování o budoucnosti obce s dosahem nejméně na 20 let o regulativech proti VTE, byli zastupitelé Bauer Miroslav a Kubaň Lukáš Mgr.

V průběhu jednání, pod vlivem jeho vývoje, starosta obce odstoupil z pozice pověřeného zastupitele pro vyhotovení územního plánu. Následným usnesením zastupitelstva bylo jeho pověření ukončeno. Nově v této věci z rozhodnutí ZO bude jednat zastupitelka paní Mgr. Karolína Lorencová.

Na zasedání ZO vyšlo najevo od zastupitelů, že zpracovatelka (architektka) ÚP Změny č. 2 obce Mochtína odmítá již do projektu zapracovat podněty a námitky i přes skutečnost, že je ZO schválí a jí k zapracování předá, neboť údajně hodlá odejít do důchodu. Proto byl dalším usnesením zastupitelstva pověřen starosta pan Zdenek Voráček a právní zástupce obce ukončením smluv s architektkou a zajištěním předání dosavadně zpracovaných podkladů projektové dokumentace územního plánu. Tato dokumentace bude potřebná pro dokončení ÚP Změny č. 2 s nově vybraným architektem.

Vidíte, že na tomto zasedání pod dohledem a tlakem veřejnosti bylo dosaženo významných úspěchů. Nově nebudeme muset překonávat nevoli starosty a zpracovatelky ÚP (architektky). Bylo dosaženo významných úspěchú, avšak stále je před námi velmi mnoho práce, abychom dospěli ke konečnému schválení územního plánu Změny č. 2. Před nově pověřenou zastupitelkou pro ÚP je několik důležitých úkolů. Nejprve musí vybrat několik architektů, seznámit se s jejich prací pro obce, pro které vytvářeli ÚP. Poskytnout jim podklady od naší obce, formulovat a předat jim požadavky, jakou práci mají pro naši obec vykonat. Činnost nového architekta bude spočívat v dokončení Změny č. 2 ÚP, zapracování nyní schválených námitek a odstranění případných nedostatků po předchozí zpracovatelce tak, aby územní plán byl v souladu se zákony a mohl být zastupiteli v konečné podobě schválen. Po předání nabídek ze strany architektů je tyto třeba vyhodnotit a nejvhodnější nabídku předložit zastupitelstvu ke schválení. Samozřejmě vedle kvality práce je dalším hlavním měřítkem cena a rychlost provedení. Po rozhodnutí zastupitelstva bude s jedním z nich uzavřena smlouva. Tento proces musí koordinovat a dohlížet na provedení zadání právě pověřený zastupitel. V souvislosti s tímto procesem je důležitým předpokladem vstřícnost starosty s urychleným svoláním zastupitelstva ke schválení nového architekta, jakmile bude výběr připraven. A to je možnost pro veřejnost, jak se dále pozitivně podílet na zdárném vývoji spějícímu ke schválení ÚP, zúčastnit se nadcházejících zasedání a sledovat práci zastupitelstva, zda nám do pozitivního procesu někteří nebudou chtít "hodit klacky pod nohy". Ti, co byli přítomni a viděli různá až "divadelní představení" ví, co máme na mysli.

Za zmínku stojí dva "hozené klacky". Při projednání jedné námitky, kdy dotčený občan byl "smířen" s tím, že když výhledově nebude stavět, odebrané označení stavebního pozemku o výměře 4200 m2 mu bude přesunuto do územní rezervy a nebude tak v bilanci ZPF (zemědělský půdní fond) zatěžovat dořešení územního plánu, mu zastupitelé Bauer Miroslav, Spurný Radek Ing., Uldrych Stanislav a Voráček Zdeněk začali doporučovat, ať trvá na znění námitky a "vezme si zpět" celých 4200 m2. Důvodem mohlo být i přesvědčení, že pro novou pověřenou zastupitelku a nového architekta bude těžké najít a nahradit tuto výměru, aby nedošlo k nadměrnému, velmi hlídanému záboru ZPF krajským úředníkem. Přitom jsou to titíž zastupitelé, kteří námitku dotčeného občana na počátku zasedání směřovali k zamítnutí,. Jsme toho názoru, že když se situace v průběhu zasedání zásadně změnila v celkovém vývoji ve prospěch široké veřejnosti, začali být "štědří" a přesvědčovali ho, "ať si vezme zpět vše," aby se tím ztížilo budoucí řešení ÚP.

Podobně se odehrála situace s poslední námitkou, kdy dva občané, manželé z Hoštiček, těsně před hlasováním zvolali, že je potřeba jí zamítnout. "Důvodem" jejich požadavku bylo tvrzení, že jim stavební úřad sdělil, že z plochy k níž byla podána předmětná námitka, jim neumožní oddělit případnou část, kterou by chtěli koupit. Okamžitě se přidali hlasitě k zamítnutí zastupitel Bauer Miroslav, Spurný Radek Ing. a Voráček Zdeněk. Nedbali upozornění, že hrozí ze strany právního zástupce osoby podávající námitku žaloba a že spor se potáhne v řádu měsíců a možná i rok. Nezajímalo je, že tím hrozí velké oddálení schválení ÚP, přestože od nich jsme slýchávali na předchozích zasedáních, jak je nutné nezdržovat námitkami, rychle ukončit schvalování ÚP a naše požadavky přeložit do budoucí Změny ÚP č. 3. Zajímavé je, že ani uvedení manželé, ani tito zastupitelé nevysvětlili, jak zamítnutí námitky, pomůže těmto manželům v prosazení oddělení pozemku z plochy k níž se vztahovala námitka!

Tolik k "hozeným klackům".

Věříme, že tyto těžkosti budou překonány, že se najdou metry čtvereční ZPF tak, aby bylo s územním plánem vše v pořádku a že se najde řešení, aby výše uvedený právní zástupce nepodal žalobu, která by proces schválení ÚP oddálila. Nikdo neví, jací "čertíci vyskočí" ještě ze šuplíků pana starosty, případně minulé architektky, ale i ti budou jistě vyřešeni. Dnes již občanská veřejnost ví, kdo má sklony k intrikám a bude v pozoru a skutky odhalovat a pojmenovávat! Veřejnost má právo vědět, co se děje a jak kdo jedná.

Poděkujme zastupitelům, kteří hlasovali pro zapracování regulativů zabraňujících stavbě VTE do územního plánu Změny č. 2, poděkujme jim za prosazení zájmu veřejnosti. Poděkujme všem, kteří v tomto procesu se o to zasloužili. 

Je důležité si uvědomit, že všichni bychom měli být ve střehu a všichni můžeme přiložit ruku k dílu například účastí na zasedáních.


Velmi důležité veřejné zasedání 20.3.2024

(8.3.2024)

Byl stanoven termín "speciálního" veřejného zasedání na středu 20.3.2024 od 17.00 hod. v budově OÚ Mochtín. V pozvánce pro občany by měl být hlavní a jediný bod: Úprava návrhu změny č. 2 Územního plánu obce Mochtín - projednání zapracování do návrhu této změny námitek podaných zástupcem veřejnosti o regulativech zabraňujících výstavbě větrné elektrárny, námitek občanů dožadujících se navrácení vyznačení stavebních pozemků do ÚP a námitek vlastníka sousedního pozemku nesouhlasícího s vymezenou zastavitelnou plochou HS-Z5. Takto mohla vypadat pozvánka pro veřejnost, aby byli občané dobře informováni, co důležitého se projednává! 

A nyní porovnejte. Vedení obce vytvořilo pozvánku na zvláštní zasedání o námitkách a z pozvánky pro veřejnost není zřejmé, že jde o projednání podaných námitek. 

Vedení obce neocitovalo ani znění velmi zestručnělého usnesení. 

Můžeme přemýšlet, zda jde o neschopnost dělat podrobné vypovídající pozvánky nebo úmysl, aby veřejnost nevěděla, že se bude jednat o námitkách s regulativy proti stavbě VTE? 


 K veřejnému zasedání zastupitelstva               konaného 22.2.2024                                 (29.2.2024)

    22.2.2024 večer proběhlo veřejné zasedání zastupitelstva za hojné účasti občanů. Zde máte několik postřehů pro přiblížení průběhu. V počátku jsme byli nemile překvapeni zavedením dle našeho názoru nedemokratického omezení řečníků "jedenkráte k tématu a nejvíce 10 minut"! A to prý proto, že zaměstnankyně OÚ musí dlouze přepisovat záznam z průběhu jednání ... jako kdyby nebyly placeny za práci pro OÚ. Takto se tedy na obecním úřadě "ohýbají" demokratické principy dle únavy zaměstnanců úřadu ... nebo z jiného důvodu? Jak se má vést demokratická diskuze, ze které vyjde závěr? Když si uvědomíte něco později nebo chcete něco dodat k názoru jiného řečníka, nemáte již šanci. V průběhu diskuze toto omezení padlo pod tlakem veřejnosti, která se jednotně vyjadřovala proti stavbě VTE, tzn. požadovala zapracování podaných námitek s regulativy, které zajistí, že v našich katastrech Mochtínska nebude postavena VTE. V průběhu diskuze zaznělo mnoho informací, z toho ty nejdůležitější:

    - veřejnost nechce VTE a požaduje zapracovat regulativy proti stavbě VTE do ÚP

    - požadavek zjistit, kdo rozhodl odebrání stavebních pozemků konkrétním občanům

    - upozornění pro zastupitele, že v návrhu Změny č. 2 územního plánu obce se nacházejí

    nedostatky, které jsou v rozporu se zákonem a upozornění na jejich zodpovědnost v

    případě schválení ÚP v takovém stavu

    Pro dosud nezasvěcené vysvětlujeme, že regulativy jsou v podstatě kritéria, slovní vymezení podmínek, za kterých nepůjde v území obce postavit VTE, fotovoltaické elektrárny a případně i další velké a ohyzdné stavby, které by narušovaly krajinný ráz našich obcí na úpatí Šumavy.

    Občané se spontáně vyjadřovali k tématu zabránění stavby VTE. Paní žijící v Bavorsku nám sdělila, že tam nesmějí být VTE stavěny do vzdálenosti dvou kilometrů od lidského obydlí a za tuto informaci sklidila od veřejnosti velký a hlasitý dík v podobě velmi silného potlesku. Přítomná veřejnost v průběhu zasedání několikráte dala zastupitelstvu zřetelně a důrazně najevo, že si přeje zapracování námitek s regulativy (kritérii) proti stavbě VTE do územního plánu Změny č. 2. Na otázku zastupitele, kdo je proti VTE, zvedli ruce až na několik jedinců všichni v obecní zasedačce. Na otázku kdo je pro výstavbu VTE, nezvedl ruku nikdo, dokonce ani ze zastupitelů, dokonce ani ti, kteří pro VTE hlasovali v červnu 2023 v Hoštičkách.

    Pokud budeme vycházet z toho, že projev zastupitelů byl upřímný, měli by být pro přijetí regulativů do ÚP všichni a může být tak stavbám nejen VTE zabráněno.

    Dle našeho názoru pokud se zastupitel má postavit za zájem většiny obyvatelstva a prosadit ho, měl by za něj hlasovat. I když způsob hlasování umožňuje variantu "zdržel se hlasování", v podstatě to znamená, že zastupitel po dlouhé a opakované diskuzi nemá názor a není schopen bránit, respektive prosazovat zájem většiny občanů. Zdržet se hlasování je dle našeho názoru sice přípustné, ale pouze v případě, kdy si zastupitel není jistý nebo neměl všechny potřebné informace k rozhodnutí. To již v tomto případě nepřipadá v úvahu. Jedná se tedy o jakési taktizování, jak se vyhnout upřímnému projevu a v tomto případě jsou všichni zastupitelé seznámeni se skutečností, že přijetí námitek s regulativy proti VTE do územního plánu znamená zabránit stavbě VTE a nepřijetí, hlasování proti, znamená umožnit stavbu VTE! Při hlasování o uznání a zapracování námitek s regulativy proti stavbě VTE je potřeba nadpoloviční většina ze 13 zastupitelů, tzn. nejméně aby bylo 7 hlasů pro!

    K hlasování nedošlo, neboť jeden ze zastupitelů přišel se žádostí odůvodněnou tím, že se dosud neseznámil s podanými námitkami a že si chce prověřit, zda takto formulované námitky s regulativy zabrání stavbě VTE. Je to s podivem, neboť podané námitky byly elektronicky rozeslány OÚ zastupitelům dne 23.10.2023. Jsou to ty námitky, ke kterým v listopadu konkrétní zastupitelé sháněli vyjádření Krajského úřadu v Plzni a v lednu žádali o vyjádření pořizovatele (Odbor výstavby a ÚP MÚ Klatovy – paní Krčmářovou), aby, soudě dle jejich projevů, mohli prosazovat nepřijetí námitek s regulativy! Dle našeho názoru to vypadá tak, že neznali obsah námitek, to jest přání občanů, co požadují, ale sháněli posvěcení od úřadů, z jakého důvodu je nepřijmout. A to i přes to, že byli občany několikrát upozorňováni, že k tomu, aby přijali názor, přání občanů v podobě předmětných námitek, nepotřebují stanovisko kraje a města, protože zastupitelstvo tvoří územní plán a rozhoduje o něm, rozhoduje, co v něm bude. Zastupitelstvo nemá v tomto smyslu žádný nadřízený orgán!

    Ale budiž! Věříme v čisté úmysly a v poctivost záměru a domníváme se, že o to pevnější a rozhodnější postoj takový zastupitel bude mít a neprojeví se alibistickým "zdržel se hlasování" nebo nebude hledat další výmluvy pro zdržování schválení námitek a uzavření změny ÚP, na kterou čeká již mnoho účastníků.

    Hlasování o zapracování námitek do územního plánu Změny č. 2 bylo odloženo. Veřejnost se se zastupiteli dohodla na konání speciálního veřejného zasedání zastupitelstva o jednom bodu programu: Projednání územního plánu Změny č. 2 s projednáním podaných námitek s regulativy a i těch námitek, ve kterých se několik občanů domáhá vrácení stavebních pozemků, které jim vedení obce odebralo z územního plánu. Svolání tohoto zasedání je stanoveno usnesením ZO. Zasedání se má uskutečnit do konce března 2024 s oznámením min. 10 dnů předem. Pověřen tímto úkolem byl opět starosta pan Voráček.

    Čekáme na termín a budeme Vás zde informovat.


(15.2.2024)

Dne 22.2.2024 ve čtvrtek od 18:00 se bude konat veřejné zasedání zastupitelstva na Obecním úřadě v Mochtíně. Prosím přečtěte si níže uvedené.


(31.1.2024) 

Schválení námitek s regulativy proti VTE znamená zabránění její stavby. Jak jedná vedení obce a někteří zastupitelé? 

Ukáže se, kdo je proti VTE a kdo je pro její stavbu!

S odstupem jsme se dostali k doplnění informací o dění v obci Mochtín a to nejen ve spojitosti s větrnou elektrárnou. Při postupu proti její výstavbě občané již v létě odhalili v činnosti obce, respektive jejího vedení, "nestandartní" postupy a stále odhalují další a další.

Následující stručný popis vnímejte s vědomím, že zájem investorů postavit VTE stále trvá! Dle našeho názoru se dotyční pouze takticky odmlčeli a čekali na schválení Změny č. 2 územního plánu v podobě pro ně vyhovující, jak pochopíte z níže popsaných skutečností!

Během podzimních měsíců roku 2023 se konala čtyři veřejná zasedání zastupitelstva (7.9., 5.10., 23.11. a 19.12.). Zúčastnili se jich občané z vesnic Mochtínska a aktivně požadovali změnu jednání vedení obce, hájili svá práva a zejména pak zájem veřejnosti na prosazení regulativů do ÚP, která by zabránila výstavbě VTE. Pro dosud nezasvěcené vysvětlujeme, že regulativy jsou v podstatě kritéria, slovní vymezení podmínek, za kterých nepůjde v území obce postavit VTE, fotovoltaické elektrárny a případně i další stavby. 

V podstatě hlavním sporem a předmětem jednání veřejnosti s vedením obce se stal obsah návrhu Změny č. 2 územního plánu (dále jen ÚP) obce Mochtín. Pro Vaši představu, vedení obce ve spolupráci s projektantkou, která provádí zakreslení územního plánu zrušilo několika občanům vyznačené stavební pozemky bez toho, aniž by to s nimi projednali. Rozhodnutí potichu umístili na vývěsku a jelikož drtivá většina obyvatel nežije tak, aby každých 14 dní chodili k úřední desce nebo hledali na elektronických úředních deskách, o ničem nevěděli a zmeškali lhůtu pro podání námitek proti těmto rozhodnutím. Dodnes se poškození snaží působit na vedení obce, aby jim vyznačení stavebních pozemků do ÚP vrátili a dosud to není napravené.

Důležitou událostí bylo veřejné projednání Změny č. 2 ÚP dne 4.10. 2023, jehož konání vypsal tzv. pořizovatel ÚP - odbor výstavby a územního plánování MÚ Klatovy podle § 52 stavebního zákona. Zjednodušeně řečeno, tato forma vypsání umožnila občanům podat námitky ke všemu projednávanému ve Změně č. 2 ÚP. Občané o tom byli ujištěni na předmětném jednání přítomnou úřednicí Krajského úřadu v Plzni. Zároveň byl přítomný starosta a jeden zastupitel obce upozorněni pracovníky odboru, že mohou vyřešit požadavky občanů společným projednáním, aniž by museli občané podávat námitky, neboť zastupitelstvo rozhoduje o tom, jaké změny se provedou v ÚP. Vzhledem k neprojevenému souhlasu starosty s tímto upozorněním a jeho dosavadnímu přístupu, dotčení občané námitky za vrácení stavebních pozemků do ÚP podali ve lhůtě do sedmi dnů. Významné je, že v této krátké lhůtě se nám podařilo sepsat námitky za prosazení regulativů do ÚP, které po zapracování by zamezily stavbě VTE. Byly podány dle stavebního zákona jménem zástupce veřejnosti, kterého zmocnilo během dvou dnů 151 občanů! Je velmi pravděpodobné, že kdyby bylo více času než dvě odpoledne po práci, kdy jsme Vás mohli kontaktovat, zmocnění (souhlas s regulativy) by podepsalo mnohem větší počet. I tak se jedná o velkou část plnoletého obyvatelstva z celkového počtu 1117 obyvatel včetně dětí. Text námitek s regulativy pro zapracování do ÚP najdete v galerii DOKUMENTY A ZÁKONY.

Je důležité si uvědomit, že zastupitelstvo obce může projednat a schválit obsah námitek k zapracování do ÚP, neboť zastupitelstvo obce není v procesu územního plánování jen pasivním aktérem, ale aktivním hybatelem. Zastupitelstvo územní plán tvoří a schvaluje! Nemá nikoho nadřízeného!

Podle § 54 odst. 3 stavebního zákona, pokud zastupitelstvo obce nesouhlasí s předloženým návrhem územního plánu nebo s výsledky jeho projednání, vrátí předložený návrh pořizovateli se svými pokyny k úpravě a novému projednání nebo jej zamítne. Toto oprávnění zastupitelstva obce není vázáno na předchozí podání námitek či připomínek ze strany občanů, tedy ani na to, kdy byly podány.

Dne 9.1.2024 byl zástupce veřejnosti telefonicky kontaktován jednateli PV Consulting s.r.o., kteří chtějí stavět VTE. Požádali jej o setkání, údajně za účelem vyjasnění si argumentů, neboť se dozvěděli o "vyhroceném projednávání územního plánu". Zástupce veřejnosti toto setkání odmítl. Dle jejich vyjádření jim telefonní kontakt poskytl starosta obce a bylo znát, že jsou informováni o vývoji.

A nyní přemýšlejme o souvislostech s jednáním některých osob. Dle našeho názoru skupina osob ve vedení obce opakovaně hledá argumenty formálního rázu ke zdůvodnění odmítnutí podaných námitek, pravděpodobně hlavně těch s regulativy proti VTE, což zdůvodňují údajným neprodlužováním schválení ÚP. Ne, občané nic nezdržují. Mělo by tuto skupinu spíše zajímat, že námitky s regulativy je žádost velké části občanů o ochranu před postavením VTE. Občané volili zastupitele a ti pracují pro občany, to je přece základní princip demokracie. Část zastupitelstva si je toho vědoma a projevuje zájem kladně vyřešit požadavky občanů.

Zástupce veřejnosti ve své námitce vytýká řadu nedostatků aktuální verze územního plánu, které zakládají rozpor územního plánu s právními předpisy. V případě podání žaloby proti územnímu plánu (nebo jeho změně) by se správní soudy těmito námitkami věcně zabývaly. Zastupitelstvo by tedy při schvalování změny územního plánu mělo velmi bedlivě zvažovat, zda jsou námitky zástupce veřejnosti věcně opodstatněné. Zamítnutí námitek z formálních důvodů by v případě jejich důvodnosti vedlo k prodloužení procesu změny územního plánu v řádu nejméně několika měsíců, které by si vyžádalo opakované projednání návrhu po zásahu správních soudů.

Je pravděpodobné, že tlak EU a nadnárodních firem, které chtějí přesunout velkou část VTE ze západních zemí, kde VTE ruší, k nám sahá až do politických pater naší země a ti chtějí pod záminkou Greendealu prosadit své zájmy u našich domovů, které jim nakonec všichni budeme platit v rámci položky POZE (podpora obnovitelných zdrojů energie) ve vyúčtování elektrické energie.

Vážení, jedná se o vážnou a rozhodující chvíli v životě našich obcí. Shrňme si situaci:

1) zájem investora o stavbu VTE stále trvá, přestože VTE přináší pro občany řadu negativ

2) pokud tomu chceme zabránit, musí obec tj. zastupitelstvo aktivně konat - zákon je od letošního roku postaven tak, že územní plán musí stavbu VTE výslovně zakázat a řádně to odůvodnit, jinak je možnost obrany velmi komplikovaná

3) obec má ideální příležitost se bránit, neboť právě projednává změnu č. 2 územního plánu a občané uplatnili konkrétní námitky, které by bránily stavbě VTE, přičemž zastupitelstvu nic nebrání zadat úpravu návrhu změny ÚP v souladu s těmito námitkami

4) vedení obce se přesto zdráhá k úpravě návrhu ÚP přistoupit a je třeba, aby občané dostatečně hlasitě požadovali, aby obec – zastupitelstvo v jejich prospěch konala.

Proto, jestliže jste proti výstavbě VTE, kontaktujte své zastupitele a žádejte schválení námitek s regulativy k zapracování do ÚP, které mají zabránit postavení VTE, to znamená, chtějte, ať prosazují Vaše zájmy, chrání Vaše zdraví a přírodu kolem Vás.

Zúčastňujte se veřejných zasedání zastupitelstva, ať vidíte, jak a kteří zastupitelé se projevují a jednají ve Vašich záležitostech, abyste v příštích volbách věděli koho volit a koho nevolit!


(3.9.2023)

Vedení obce stanovilo termín veřejného zasedání zastupitelstva na den 7.9.2023. 

Budeme působit na vedení obce, aby správným způsobem vypisovalo pozvánku s podrobným programem zastupitelstva, občané mají právo vědět o čem se bude jednat. 

Naprosto nic neříkající pozvánka na zasedání ZO:

Jak vyplývá z níže uvedeného § 93 zákona o obcích: "Obecní úřad informuje o místě, době a navrženém programu připravovaného zasedání ..."Jestliže rozebereme jednotlivé body programu vyvěšeného OÚ v Mochtíně, podepsaného starostou panem Voráčkem, neříká nic konkrétního, především v bodě 3, 4, 5 a 6. Jestliže občané a ostatní zastupitelé mají být informováni s dostatečným časovým předstihem, aby se na jednotlivé případy mohli připravit, tak by program měl být podrobně uveden. V bodě 3 by mělo být sděleno jaké konkrétní akce, realizace a dotace by měly být projednávány. V bodě 4 není uvedeno jaké konkrétní majetkové úkony vůči jakým osobám či subjektům se budou řešit. Kdo žádá o dotace a za jakým účelem, zda na něco nepotřebného, či na stavbu dětského hřiště. Z bodu 5 není patrné, jaké úpravy rozpočtu se budou provádět. Zda například se přesune část výdajů na vybudování kanalizace v jednotlivýc obcích, na přípravu stavby sportovní haly, společenského domu nebo na dlouhodobé bagrování rybníku a čehokoliv jiného. Bod 6 je nejvíce tajemný: " Různé - organizační věci ". Po kvapném postupu schválit VTE, bez poskytnutí dlouhého časového úseku občanům a většině zastupitelů na zjištění informací o vlivu VTE, si lze například představit snahu kvapně prosadit vyhlášení místního referenda ve věci již zamítnuté VTE ve prospěch investora. Také může pod těmi slovy být schována kvapná snaha schválit velmi problematický návrh územního plánu.

Je v zájmu veřejnosti a většiny zastupitelů, aby byla dlouho dopředu informována, ne tři dny předem nebo dokonce až na zasedání, jako se stalo v Hoštičkách 20.6.2023, kde proběhl pokus rychle schválit VTE. Obecní úřad je tu pro občany a obecní úřad jistě nemá žádné tajnosti a chce být moderně "transparentní"! Pakliže by nechtěl, mohl místo výše uvedených bodů napsat " Bude program!" Vyšlo by to nastejno.

Sledujte dění, sledujte úřední desku OÚ Mochtín!

§ 93 zákona o obcích

(1) Obecní úřad informuje o místě, době a navrženém programu připravovaného zasedání zastupitelstva obce. Informaci vyvěsí na úřední desce3b) obecního úřadu alespoň 7 dní před zasedáním zastupitelstva obce; kromě toho může informaci uveřejnit způsobem v místě obvyklým.